Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV

YB SADDI MELUANGKAN MASA KE MAJLIS PERKAHWINAN RAKYAT







SUKAU: Walaupun pada ketika sibuk menyelesaikan masalah rakyat di kawasan Dun Sukau, YB. Saddi Haji Abdul Rahman terus memberi perhatian terhadap aktviti-aktiviti masyarakat diwakilinya.


Ketika dalam lawatan ke Kampung Paris, rombongan wakil rakyat ini melihat ada kegiatan beramai-ramai penduduk meraihkan Majlis Perkahwinan antara Saudara Azli Bin Malak, 37 dan Arbayah Bte Tangoh.


Kedua-duanya adalah penduduk Kinabatangan.Walaupun sudah melepasi kediaman tersebut kerana kenderaan dipandui laju, YB. Saddi mengarahkan rombongannya agar singgah menghadiri majlis itu walaupun tidak mendapat jemputan.


Kehadiran YB. Saddi bersama PKR Sukau, Saudara Sharin Abdul Rahman, CDO Amirudin Awang Damit, Penyelia Masyarakat, Saudara Nasran Salim dan para Pemaju Mukim, Bahri Haji Omarmaya, Abdullah Japar, Melda Imang, Saudara Nasrah, Samry Sher Mohamed, Pemaju Masyarakat Saudara Omar dan tidak lupa, Pegawai Perhubungan Adun Sukau, yang juga Setiausaha Eksekutif Ko-Tanikan, Awang Ahmad disambut mesra oleh tuan rumah, Encik Tangoh dan Saudara Ghani Midi yang merupakan penyambut tetamu majlis itu.Turut serta pada majlis itu, ialah Pak Kamman yang merupakan pengiring kanan bagi keluarga pengantin lelaki serta sahabat handai yang lain.


Rombongan ini bukan saja dijamu mengikut adat masyarakat di kawasan ini, tetapi YB. Saddi diberi penghormatan untuk mendendangkan sebuah lagu kepada penduduk di kawasan itu.


Wakil Rakyat ini tidak dapat menyumbang lagu kerana ‘Lupa Lirik’. Tetapi memberikan ucapan tahniah dan Selamat Pengantin Baru kepada pasangan serta keluarga kedua pihak.


Beliau memberi jaminan dalam tempoh terdekat beliau akan sedaya upaya menghafal satu dua lagu menarik untuk dihadiahkan kepada rakyat pada majlis-majlis perkahwinan dan sebagainya..Yang menariknya, Saddi diberi penghormatan menyaksikan Majlis Pernikahan kedua-dua mempelai.


selesai