Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV

SADDI : PM KE 6 SIMBOL PEMIMPIN NEGARA ERA BARU

SANDAKAN: Ahli Dewan Undangan Negeri Sukau, Saddi Haji Abdul Rahman menyifatkan perlantikan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak sebagai Perdana Menteri ke 6 sebagai simbol kecemerlangan kepimpinan negara memasuki era negara maju.

Beliau berkata, selain kelangsungan mandat itu memberi imej baru kepada pemerintahan Barisan Nasional (BN), slogan ‘Satu Malaysia’ yang menjadi gagasan beliau bakal menyerlahkan nilai perpaduan berbilang kaum di negara ini sebagai satu pasukan mengharungi cabaran global, sekaligus menggunakan segala sumber yang ada untuk kebaikan dan masa depan rakyat.

“ Perinsip beliau yang sedia memberikan keutamaan kepada rakyat untuk memajukan negara, selain keutamaan kepada parti dan kerajaan, jelas mengambarkan bahawa beliau seorang pemimpin berjiwa rakyat, sebagaimana diwarisi Allahyarham ayahanda beliau, Tun Badul Razak, Perdana Menteri ke 2.

“ Bagi kita di Sukau dan Sabah umumnya, perinsip ini amat mengembirakan. Kerana berasaskan kepada kerja kuat dan penghayatan mendalam sajalah, kawasan mundur dan rakyat yang diketegorikan sebagai termiskin dan miskin dapat dimajukan.

“ Sudah tentulah, gandingan beliau bersama Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yasin dan dalam konteks Sabah yang dipimpin, Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman dan rakan-rakan pimpinan lain akan menyaksikan rangkaian pemerintahan dalam negara yang lebik berkesan dan dinamik, seiring dengan harapan dan cita-cita rakyat,” katanya.

Saddi juga mendoakan agar mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi yang sekian lama menabur bakti dan berkorban demi negara diberikan kesihatan dan kegembiraan berserta isteri, Tun Janne Bte Abdullah serta seluruh keluarga.

Selesai..