Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV

Pelajar persisir pantai turut mendapat perhatian ADUN Sukau


Saddi menyerahkan Komputer Riba

Usaha memberikan penghargaan kepada pelajar-pelajar berjaya peperiksan Sijil  Peperiksaan Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Peperiksaan Malaysia (STPM) terus diberikan oleh Adun Sukau, Datuk Saddi Haji Abdul Rahman.

Kelmarin, pelajar SMK Sandakan, Asyikin Jaffri menerima penghargaan dari beliau dengan pemberian seunit computer riba di pejabat beliau. Pelajar yang berasal dari kampung Tanjung Aru ini ditemani ayahnya, Jaffri dan Omar Haji Mansor, selaku penyelia masyarakat Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat (UPKR) dalam  kawasan Persisiran Pantai Dun Sukau.

Minggu lepas, Saddi turut memberikan penghargaan yang sama kepada seorang lagi pelajar mewakili kawasan ini, Jasnita Bte Japar yang turut meraih  6A dalam peperiksaan SPM yang baru diumumkan minggu lalu. “ Saya amat bangga dengan usaha mereka. Walaupun nampak sekali ibu bapa mereka kurang berkemampuan tetapi anak-anak ini ada kesungguhan untuk merubah hidup keluarga. 

Inilah yang menjadi salah satu misi dalam perjuangan saya dan para pemimpin Barisan Nasional (BN) bagi mempastikan anak-anak jati dari kawasan ini setanding dengan anak bangsa kita dari kawasan-kawasan lain di negara ini,” katanya. Kelihatan dalam gambar Datuk Saddi menyerahkan komputer riba kepada Asyikin sambil disaksikan Jafri dan Omar.