Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV

SEMPENA HARI PERINGATAN POLIS KE-204 DAERAH SANDAKAN

Datuk saddi,Pegawai & anggota polis daerah Kinabatangan bergambar beramai- ramai selepas sambutan Hari Peringatan Polis ke 204 di perkarangan IPD Kinabatanagan.
Hari Polis ..Datuk saddi menyaksikan Majlis memotong kek sempena Hari Polis oleh DSP Jaini dan isterinnya di IPD Kinabatangan di sini Jumaat.
KINABATANGAN : Sabtu, 26 Mac 2011.
Ahli Dewan Undangan Negeri Sukau, Datuk Saddi Abdul Rahman menyarankan seluruh anggota masyarakat agar terus memberikan kerjasama padu kepada pasukan polis ke arah menjayakan misi dan visi agensi keselamatan itu dalam mengekalkan kesejahteraan rakyat di negara ini.
Beliau menegaskan seluruh masyarakat sama ada penduduk kampung, kakitangan kerajaan dan anggota badan bukan kerajaan (NGO), di ikuti para belia perlu sentisa mewujudkan jaringan kerjasama dan kesefahaman dengan pasukan Polis Di raja Malaysia (PDRM) demi mencapai tahap keharmonian itu, terutamanya mengelakkan masyarakat terlibat dari elemen negetif seperti penyalahgunaan dadah dan jenayah kekerasan.
" kalau setiap rakyat sedia menghulurkan kerjasama serta pertolongan kepada pihak polis, sebarang gejala negetifdan jenayah kekerasan dapat di kurangkan semaksimum mungkin" katanya. Saddi berkata demikian selepas menyaksikan Majlis Perbarisan sempena Sambutan Hari Polis ke 204 di perkarangan Pejabat Polis Kinabatangan pagi kelmarin.
Turut meraihkan sambutan itu ialah Ketua Polis Daerah Kinabatangan DSP Jaini Abd Kadir, serta lebih 60 anggota polis pelbagai pangkat yang di adakan di perkaranagn IPD itu. Turut sera, penolong pegawai Daerah Madinin Jinin yang mewakili Pejabat Daerah Kinabatangan.
Beliau jalinan kerjasama kuat serta konsisten antara polis dan rakyat adalah antara kaedah yang di tekankan dalam misi menjayakan pembagunan keselamatan negara di bawah sasaran Bidang Keberhasilan Utama Negara. (NKRA)
"Maka rakyat dan anggota polis perlu memanfaatkan transformasi kerjasama ini supaya kita di negeri ini bukan saja di lihat sebagai negara yang selamat, tetapi memang benar-benar selamat secara keseluruhannya, katanya.
Saddi turut menegaskan usaha menjayakan misi dan visi keselamatan, termasuk melibatkan isu- isu sosial di kalangan belia di kawasan ini menjadi antara tumpuan utamanya demi menjayakan beberapa gagasan dan halatuju pembagunan di kawasan ini.
Selesai.