Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV

KONTRAKTOR DI GESA SIAPKAN PROJEK PEMBANGUNAN DIBERIKAN TEPATI TRANSFORMASI PEMBAGUNAN

By : Yusop Teppo
KINABATANGAN:
Semua kontraktor pembinaan di negeri ini di gesa supaya memberi sokongan padu kepada kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi menyiapkan projek pembamgunan yang di amanahkan. membuat gesaan itu, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sukau, datuk Saddi Hj Abdul Rahman, berkata kontraktor yang mendapat tauliah melaksanakan sesuatu projek pembangunan bukan saja perlu memenuhi spesifikasi pembinaan projek berkenaan, tetapi membuktikan ianya menepati tuntutan transformasi pembangunan negara di bawah gagasan 1 Malayasia.
" Saya dapati masih ada segelintir syarikat kontraktor kecil di kawasan ini yang mengutamakan keuntungan semata- mata malah gagal menyiapkan projek menurut di arahkan kerajaan",. katanya ketika berucap merasmikan Majlis Undian Projek Pembagunan PIA dan PIAS bagi kawasan Parlimen Kinabatangan di Dewan Serbaguna Seri Lamag, Bukit Garam di sini baru-baru ini.
Beliau berkata, sepatutnya kerajaan Barisan Nasional (BN) yang telah menyediakan banyak projek pembagunan dan peruntukan untuk membela rakyat turut menerima kebaikan daripada usaha murni para kontraktor yang bertanggungjawab.
"Apa yang kita harapkan kerajaan BN terus mendapat kebaikan daripada usaha pembangunan ini," katanya yang turut meminta kepada mana- mana kontraktor yang gagal mendapat projek tidak berasa kecewa tetapi mencubanya di masa akan datang. Turut hadir di majlis itu ialah Pegawai Daerah Kinabatangan Azmi Salim, para pegawai mewakili Jabatan Pembangunan Sabah, wakil Jabatan Audit Negara dan wakil Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia serta para pegawai Unit Pemimpin Kemajuan rakyat Sukau diketuai PKR, Sharin Hj Abdul Rahman.
Sebanyak 24 projek pembangunan disenaraikan pada majlis undian projek itu yang disertai oleh 70 syarikat kontraktor kelas F mewakili kawasan DUN Sukau dan Kuamut.
dalam pada itu, Saddi turut menyarankan pihak kerajaan supaya memperbanyakkan lagi penyaluran projek pembagunan ke dua kawasan DUN ini pada masa akan datang.