Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV

Satu lagi janji ditepati kerajaan BN



Sinar Mentari Memancar Indah

Khazanah Hutan nampak Kehijauan
Masjid Yang Indah Terbina Sudah
Lambang kesatuan Dan Usaha Kerajaan


Pantun balas YAB Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman, Ketua Menteri Sabah kepada YB Datuk Saddi Haji Abdul Rahman dalam ucapan rasminya sempena Perasmian Masjid Tun Juhar, Pekan Baharu Sukau.

Satu lagi mercu tanda pembangunan yang membuktikan bahawa kerajaan yang ada bukan sahaja mengutamakan pembangunan ekonomi dan fizikal semata-mata, kerajaan hari ini juga amat menitikberatkan kepentingan pembangunan dalam aspek keagamaan serta kerohanian. Masjid bukan sahaja sebagai kemudahan ummat islam untuk beribadat dengan selesa secara berjemaah, malah ianya juga menyediakan ruang tempat mengadakan aktiviti keagamaan dan kemasyarakatan yang menjurus kearah pembudayaan ilmu dan perpaduan ummah.”

Pada masa sama, YB Datuk Saddi Hj Abdul Rahman, ADUN Sukau dalam ucapan alu-aluannya, memohon agar pembinaan jambatan kedua Sukau dipertimbangkan dan seandainya dibatalkan, beliau mohon agar peruntukan yang telahpun diluluskan itu dapat disalur kepada pembangunan infrastuktur Pekan Sukau, Pejabat Daerah Kecil Sukau dan projek naiktaraf jalan Kg Rancangan Peringkat 2 Suan Lamba yang bernilai RM42 juta keseluruhannya. Walaubagaimanapun, YAB Datuk Seri memberi jaminan akan menyokong permohonan tersebut dan mempertimbangkan cadangan mewujudkanPejabat Daerah Kecil Sukau di PekanSukau.

Dalam majlis ini juga, YB Datuk Saddi Haji Abdul Rahman telah menyerahkan Laporan Kajian oleh Institute For Development Sabah (IDS) bertajuk Cadangan Pengwujudan Pusat Pentadbiran Baru (Daerah Kecil) Kawasan DUN N48 Sukau, Kinabatangan MenjelangTahun 2020 kepada YAB Datuk Seri. Selain itu antara lain pengisian majlis, penyerahan sumbangan naskhah Al-Quran dan Surah Yassin.