Ahli Dewan Undangan Negeri N.48 Sukau

SukauTV


Saddi melakukan lawatan di tapak projek bekalan air bersih yang bakal siap di Kampung Tanjung Aru, dengan ditemani para pemimpin masyarakat di kawasan itu.

Inilah sebahagian daripada projek penyimpanan bekalan air bersih yang disalurkan menerusi kabel dasar laut daripada Sandakan ke Tanjung Aru

Saddi merenjis sepasang mempelai sempena lawatan kerja beliau di Kampung Tanjung Aru, dalam kawasan Dun Sukau


SUKAU: Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan ini, Datuk Saddi Haji Abdul Rahman berkata, 70 peratus keperluan pembangunan rakyat di kawasan pesisir pantai dalam kawasan ini dapat ditampung apabila bekalan air dan api letrik dapat disalurkan kerajaan untuk dinikmati masyarakat nelayan terlibat.

Katanya, peluang pembangunan itu bakal terbukti dengan adanya  projek penyaluran bekalan air melalui  kabel dasar laut daripada Bandar Sandakan ke Kampung Tanjung Aru bernilai lebih RM20 juta yang sedang dalam pembinaan dan bakal dinikmati lebih 3,000 pengguna di kawasan berkenaan awal tahun depan.

 “ Sudah tentu, beberapa program pembangunan lain seperti penyediaan bekalan api letrik sehingga 24 jam kepada rakyat di kawasan ini akan menyusul, diikuti pelbagai perancangan ekonomi bersepadu atas komitmen padu kerajaan Barisan Nasional (BN) sebagai perhatian kepada rakyat terlibat,” katanya.

Terdahulu dari itu, Saddi meluangkan masa lebih sejam bersama kakitangan UPKR Sukau untuk menghadiri sebuah majlis perkahwinan melibatkan penduduk  di Kampung Tanjung Aru.


11 Disember 2011